بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه چیزکیک یا کیک پنیری برای عصرانه‌های هیجان‌انگیز

طرز تهیه چیزکیک یا کیک پنیری برای عصرانه‌های هیجان‌انگیز

سلیقه‌های متنوعی برای سرو میان‌وعده‌ها وجود دارد. بعضی افراد انواع نوشیدنی را برای عصرانه ترجیح می‌دهند و برخی دیگر خوراکی‌های سالم یا طعم‌های مختلف کیک را انتخابی مناسب می‌دانند. اگر شما هم از طرفداران انواع کیک برای عصرانه هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه چیزکیک گرم را به شما آموزش دهیم. برای پخت این کیک شگفت‌انگیز فقط به چهار ماده اولیه نیاز خواهید داشت؛ بنابراین با کم‌ترین امکانات و در مدت 30 دقیقه می‌توانید چیزکیکی خوشمزه تهیه کنید.

درنظر داشته باشید این دستور پخت برای طرز تهیه چیز کیک برای 4 الی 6 نفر است. این دسر هم مانند طرز تهیه تیرامیسو خوشمزه در 5 مرحله مراحل آماده‌سازی ساده‌ای دارد.

طرز تهیه چیزکیک


مواد موردنیاز در طرز تهیه چیزکیک

این مواد برای لایه زیری چیزکیک مورداستفاده قرار می‌گیرند. بااستفاده از این مواد می‌توانید خمیر چیزکیک را آماده کنید.

  • پودر بیسکوییت یا بیسکوییت خرد شده به مقدار لازم
  • شکر 1/2 پیمانه
  • کره ذوب شده 1/3 پیمانه
  • نمک 1/8 قاشق چای‌خوری

مواد لازم برای تهیه لایه میانی چیزکیک

  • پنیر خامه‌ای 2 پیمانه بزرگ
  • تخم‌مرغ 2 عدد
  • شکر 2/3 پیمانه
  • عصاره وانیل 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه چیز کیک


طرز تهیه چیزکیک گرم

این چیزکیک از انواع چیزکیک‌های گرم است که برای پخت باید داخل فر قرار بگیرد.

1. آماده کردن فر

مانند هر کیک دیگر قدم اول در آموزش طرز تهیه چیزکیک گرم هم آماده‌سازی فر است. پس دمای فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید. همچنین ظرف مناسبی با قطر 9 اینچ و ارتفاع 1 یا 1.4 اینچ بردارید.

2. ترکیب مواد حمیر پنیری کیک

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک باید مواد خمیر چیزکیک یعنی پودر بیسکوییت، شکر، کره و نمک را با هم مخلوط کرده و به‌خوبی هم‌ بزنید. آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا بافتی نرم و یک‌دست آماده شود. پودر بیسکوییت و سایر مواد خمیری سفت ایجاد خواهند کرد. این خمیر را در قالب کیک ریخته و آن‌ را به کف و دیواره ظرف بفشارید. به‌این‌ترتیب یک لایه نازک خرده‌ بیسکوییت در داخل ظرف خواهید داشت.

3. تهیه مایه میانی کیک

پنیر خامه‌ای در طرز تهیه چیز کیک را با شکر مخلوط کنید و آن را به‌قدری هم بزنید که یک بافت نرم به دست بیاید. وانیل و تخم مرغ‌ها را به مخلوط اضافه کنید. پس از هم‌زدن آن، ترکیبی نرم و یک‌دست درست می‌شود. هم‌دمایی محیط و پنیر خامه‌ای در یک‌دست شدن ترکیب بسیار موثر است. پس بهتر است پیش از مخلوط آن‌ها مدتی پنیر خامه‌ای را بیرون یخچال قرار دهید. همچنین برای جلوگیری از تماس هوا با مایه کیک و راحتی کار، می‌توانید از مخلوط‌کنی با سرعت متوسط استفاده کنید.

4. ریختن مایه روی خمیر کیک

خمیر چیزکیک را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته شود. همانطور که گفتم این طرز تهیه چیزکیک از انواع کیک‌های گرم است. پس از ریختن مایه کیک روی خمیر یک فویل آلومینیومی روی ظرف بکشید و دوباره آن را به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید. البته به این نکته توجه داشته باشید که دمای فر باید بین 165 تا 170 درجه فارنهایت باشد.

5. طرز تهیه چیز کیک و قرار دادن ظرف در فر

برای جلوگیری از پوسیدگی ظرف درون فر بهتر است آن را روی سینی مناسب قرار داده، سپس وارد فر کنید. پس از گذشت مدت مشخص، کیک را از فر خارج کنید و آن‌ را روی یک قفسه قرار دهید. همچنین می‌توانید آن‌را برای مدت کوتاهی در یخچال بگذارید تا سرد شود.

برای تزیین چیزکیک استفاده از میوه‌های فصل انتخاب خوبی خواهد بود. اگر قصد دارید کیک را چند روز نگه دارید، از ظروف درب‌دار برای نگهداری آن کمک بگیرید.

طرز تهیه چیز کیک

چیزکیک ها انواع مختلفی دارند. بعضی آن‌ها با شکلات هم مخلوط می‌شوند. در این طرز تهیه چیزکیک ما ساده‌ترین و البته اصیل‌ترین نوع چیزکیک را به شما آموزش دادیم تا عصرهای خود را با طعم‌های ناب ماندگارتر کنید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده