مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کتاب شدن؛ از تجربه فقر در جنوب شیکاگو تا کسب جایگاه بانوی اول آمریکا

کتاب شدن؛ از تجربه فقر در جنوب شیکاگو تا کسب جایگاه بانوی اول آمریکا

سال 2018 سال خوبی برای صنعت کتاب آمریکا و البته میشل اوباما بود. او که سال 2016 سمت خود به‌عنوان بانوی اول آمریکا را به ملانیا ترامپ واگذار کرد، پس از دو سال تلاش، نوشتن و تصحیح، بالاخره در سال 2018 کتاب شدن را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. البته به لطف تبلیغات کافی، محبوبیت نویسنده و قلم قوی از این کتاب به خوبی استقبال شد و رتبه پرفروش‌ترین کتاب سال را از آن خود کرد. به‌‍راستی، شدن چیست و درباره چه کسی است؟ در ادامه با کاغذرنگی همراه باشید، تا در این مطلب کتاب شدن نوشته میشل اوباما همسر رییس جمهور پیشین آمریکا را معرفی کنیم.

میشل اوباما کیست؟

میشل اوباما دختری از خانواده فقیر در محله جنوبی شیکاگو است که به گفته خودش تا زمان دبیرستان به شمال شیکاگو قدم نگذاشته بود. پدرش فردی زحمت‌کش و البته کارگر بوده و مادرش هم با افتخار خود را خانه‌دار می‌نامد. او و برادرش، دو فرزند این زندگی فقیرانه، اما آبرومند بودند. پس از گذراندن تحصیلات در رشته حقوق با باراک اوباما آشنا شد و این آشنایی تا ازدواج هم پیش رفت. میشل پس از آن همراه با باراک اوباما زندگی جدیدی را شروع کرده و پله‌های موفقیت را تا مقام همسر رییس جمهور آمریکا، بالا رفت.

نقد و بررسی کتاب شدن


کتاب میشل اوباما چه سبکی دارد؟

این کتاب در سبک زندگی‌نامه نوشته شده و البته جزو کتاب‌های زرد با نوشته‌های کم‌محتوا یا سَبُک نیست. با توجه به شخصیت میشل، کتاب داستانی روان و زیبا دارد که با عقاید محکم و پستی و بلندی‌های زندگی نویسنده همراه است. جذابیت بخش‌های مختلف کتاب باعث می‌شود حین مطالعه، کاملا خود را فراموش کنید و همراه وی شوید.

کمتر کسی را می‌توان یافت که در طول زندگی ضعف و خطا‌هایی نداشته باشد، همین‌طور کمتر کسی را می‌توان یافت که پس از موفقیت با صداقت تمام از ضعف‌های خود یاد کند و آن‌ها را نیز جزء زندگی خود بداند. میشل اوباما در کتاب شدن هیچگاه دچار خود‌ستایی یا بد جلوه‌دادن دیگران نمی‌شود و داستان را همان‌گونه که بوده شرح می‌دهد. فارغ از قسمت‌های سیاسی کتاب که برخی معتقدند نویسنده دچار ساده جلوه دادن سیاست‌های کشورش شده، قسمت‌های زندگی میشل، مخصوصا در خانواده و پس از تحصیل و ازدواج بسیار خواندنی و با مفهوم است.

کتاب شدن


کتاب شدن، در چند بخش نوشته شده است؟

اگر بخواهیم کتاب را به قسمت‌های مختلف تقسیم کنیم. این کتاب شامل سه بخش من شدن، ما شدن و بیشتر شدن می‌شود که درادامه درباره آن‌ها توضیح داده‌ایم:

من شدن

در این بخش، میشل داستان را از زندگی در کودکی شروع می‌کند. داستان با تمام جزییات از رفتار، محیط و فضای زندگی ادامه دارد و سختی‌های زمانه برای یک خانواده سیاه‌پوست فقیر را به خوبی نشان می‌دهد. البته هیچگاه با مظلوم‌نمایی بیش از حد نمی‌خواهد دل خواننده را به‌دست بیاود، بلکه با صداقت تمام نشان‌دهنده فرهنگ بد مردم آمریکا در برخورد با سیاهپوستان است.

همچنین میشل با معرفی علایق و زندگی خانودگی خود قصد دارد افراد را ترغیب به مهربانی با خانواده کند. بخشی که میشل اوباما درحال معرفی موسیقی جاز و علاقه پدربزرگش به آن است، از قسمت‌های دوست داشتنی این کتاب است. پس از آن به دوران ابتدایی و سپس دبیرستان می‌پردازد که شروعی بر موفقیت‌های تحصیلی وی است. او پس از تلاش بسیار، امتحانات ورودی یکی از دبیرستان‌های خوب آمریکا را با موفقیت پشت سر گذاشته و برای همیشه مسیر زندگی خود را تغییر دهد. خودش در کتاب می‌گوید: به کتاب و تحصیل علاقه‌مند است و راه موفقیت خود را از این سمت ترسیم می‌کند.



برای این که درک بهتری از کتاب شدن پیدا کنید، فقط روی ادامه کلیک کنید تا بقیه این مطلب را بخوانید.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده